28 mei 2012

Strandmode en jurken grote maten

Vandaag ben ik naar het strand geweest om nog te genieten van het heerlijke zonnetje. Het was afschuwelijk druk op de weg, maar daar zal ik jullie verder niet mee vermoeien. Terwijl ik heerlijk lag te zonnen bedacht ik, dat het misschien wel leuk zou zijn om met jullie mijn meegenomen strandmode in grote maten en strandartikelen te delen. Ik had natuurlijk niet alles meegenomen wat op de bovenste afbeelding te zien is, maar degene die ik niet heb, zou ik wel heel graag willen hebben. Wie weet, als ik eens een straatprijs of zo ga winnen :-)

De grote maten jurken
Op weg naar het strand droeg ik de Maxi dress linksboven. Een geweldige jurk met de meest vrolijke kleuren en daardoor passend bij het thema strand. De bandjes zijn verstelbaar en onder de borst is elastiek. De jurk zit daarom heerlijk en knelt, wat een voordeel is bij enorme hitte, totaal niet af. Deze grote maten jurk is te koop bij Neckerman en is van het merk WOB . De lichtblauwe maxi jurk (die ook in het roze verkrijgbaar is) heb ik niet, maar is ook van het merk WOB.

De zwarte plus size jurk heb ik wel en is mijn favorietje. Ook deze jurk is te koop bij Neckerman en staat omschreven als strandjurk. Deze omschrijving is zeker niet volledig. Het is een multifunctionele jurk, die met een vestje erover en gedragen met hoge hakken of laarzen zeker niet zal misstaan als feestjurk. De jurk kleedt heel slank af door de rimpeling van voren. 

Badpak, slippers en pareo
Het corrigerende badpak heb ik (nog niet), maar staat ook nog op mijn wishlist. Lees hier ook mijn artikel: http://favorietjes-favorieten.blogspot.com/2012/05/corrigerende-badpakken-voor-grote-maten.html. De slippers heb ik wel, maar achteraf had ik liever de slippers of flipflops van Crocs gekozen. Het voordeel van de gewone slippers is wel, dat je ze in heel veel kleuren kunt kopen. De pareo heb ik nog niet, omdat ik nog een beetje twijfel of ik er wel eentje wil. Volgens mij is een pareo niet echt nodig.

Zonnebril, strandtas en strandlakens
Beide op de afbeelding te vinden zonnebrillen, heb ik allebei niet. Niet omdat ik ze niet mooi vind, integendeel, maar gewoon omdat ik vorig jaar pas een nieuwe zonnebril heb gekocht.
De mooiste zonnebril vind ik de bovenste, maar die is ook gelijk de duurste. Hij is van het merk Burberry. Ook deze zonnebril wil ik graag hebben, maar mijn budget laat dat helaas niet toe. De onderste zonnebril is een goedkoper alternatief en van het merk Polaroid.

De strandtas vind ik helemaal geweldig. Ik heb hem niet, maar is zeker de eerstvolgende aankoop. Ik vind het echt een typische strandtas en zie mezelf er al helemaal mee rondlopen. De tas past in principe overal bij en dat is een pre.

Overige accessoires
De strandstoel (de witte op de afbeelding) wil ik graag hebben. Lijkt me heerlijk, maar of ik het echt nodig heb? Datzelfde geldt voor het windscherm. Zou ik dit nu echt gaan gebruiken? Ik denk, dat als je nog hele kleine kinderen hebt, dat zo'n windscherm ideaal kan zijn voor op het strand. Ze kunnen dan lekker beschut uitrusten.

Tot slot: zonnebrandcreme- of olie, MEENEMEN en jezelf ook goed insmeren. Zelf gebruik ik de Nivea Sun SPF 30 zonnemelk. Zon ze, maar met mate......



Geen opmerkingen: